Opleidingen
Referentiepersoon diversiteit
Een superdiverse samenleving heeft grote uitdagingen. Dagelijks komen we in aanraking met verschil: cliënten, ouders, patiënten...
DIALOOGSESSIES christenen & moslims
Met deze Dialoogsessies willen we als moslims en christenen met elkaar dialogeren en info en ervaringen vanuit een gezamenlijk thema uitwisselen. ...
Inclusief leiderschap als hefboom naar een inclusief klimaat
Diversiteit is een feit, inclusie is een keuze.
DHOS nodigt je uit: Professionele leergemeenschappen in het basisonderwijs
School je samen
Een beslismodel gebruiken bij het communiceren met meertaligen (gratis webinar) (volzet)
Hoe ga je communiceren met meertalige klanten, ouders?
Divers sensitief in palliatieve zorg (WEBINAR)
Waar: Webinar (de les wordt online gegeven, de praktische informatie en link worden een aantal dagen voor de vorming bezorgd).
Als diversiteit een feit is, waarom is het dan zo lastig om ermee om te gaan? En hoe dan?(WEBINAR)
Diversiteit is een realiteit, dat beseft iedereen en toch komt er heel wat weerstand boven bij het omgaan met.
Op zoek naar beschermjassen van je leerling of cliënt
Hulpverlening en onderwijs aan personen met een migratieachtergrond vraagt om bepaalde kennis, vaardigheden en basishouding.
Online traject Knap lastig in de klas of in de groep met één praktijkdag
Heel wat kinderen groeien op in kwetsbare situaties waar soms ingrijpende gebeurtenissen kunnen plaatsvinden, denk maar aan emotionele of fysieke ...
WAARANDERS, afterwork voor leerkrachten
Koppel het nuttige aan het aangename en beleef een ontspannende avond met je collega's uit het onderwijsveld.
NIEUWE DATUM: Creatief contextueel werken
Een taal erbij, werken met creatieve methodieken in hulpverleningsgesprekken
Van Verandering naar Transformatie. Draagvlak Creëren en Weerstand Doorbreken
Jij als referentiepersoon diversiteit moet het maar oplossen! Vele ogen kijken naar jou terwijl verandering en beweging door iedereen moet gebeuren.
Hoe benut je de gouden weken van het schooljaar? (Webinar)
Hoe maak je van je klasgroep een team? Hoe maak je verbinding met je leerlingen en de ouders?