Opleidingen
COMBI-voordeel 'In je blootje voor de klas' + 'Hoe benut je de gouden weken van het schooljaar'
Hoe maak je van je klasgroep een team? Hoe maak je verbinding met je leerlingen in de klas?
Hoe benut je de gouden weken van het schooljaar? (Webinar)
Hoe maak je van je klasgroep een team? Hoe maak je verbinding met je leerlingen en de ouders?
In je blootje voor de klas. Inzetten op verbinding. (WEBINAR)
De leerlingen in je klas verschillen van elkaar, ieder jaar opnieuw. Dit geeft telkens zowel bij de leerlingen, de ouders maar zeker ook bij jou ...
De taal van moeilijk gedrag leren begrijpen en hanteren (LAGER ONDERWIJS) - HELE DAG
Wat willen leerlingen ons tonen met moeilijk gedrag? Nee, ze willen het ons niet altijd bewust lastig maken. Hoe kunnen we kijken achter dat gedrag?
De taal van moeilijk gedrag leren begrijpen en hanteren. (SECUNDAIR ONDERWIJS) - HELE DAG
Leerlingen vertonen soms moeilijk gedrag. Ze willen ons hiermee iets tonen. Niet altijd eenvoudig binnen een schoolse context. Wat kunnen we doen?
De taal van moeilijk gedrag leren begrijpen en hanteren (LAGER ONDERWIJS) - HALVE DAG VOORMIDDAG
Indien je enkel de lezing van Katelijne Van Lommel wil volgen, dan schrijf je via deze weg in.
De taal van moeilijk gedrag leren begrijpen en hanteren (LAGER ONDERWIJS) - HALVE DAG NAMIDDAG
Indien je enkel de namiddag wil volgen van de studiedag, dan schrijf je via deze weg.
De taal van moeilijk gedrag leren begrijpen en hanteren (SECUNDAIR ONDERWIJS) - HALVE DAG VOORMIDDAG
Indien je enkel de voormiddag wil volgen, schrijf dan in via deze weg.
De taal van moeilijk gedrag leren begrijpen en hanteren (SECUNDAIR ONDERWIJS) - HALVE DAG NAMIDDAG
Indien je enkel de lezing van Katelijne van Lommel wil volgen, dan schrijf je in via deze weg.
DHOS nodigt uit: Omgaan met brede verlieservaringen op school
Verlies hoort onlosmakelijk bij het leven, ook bij dat van kinderen. Samen gaan we op zoek naar hoe je verlieservaringen bespreekbaar kan maken.
Geef taal een boost in de klas: taalverrijkend lesgeven
In deze vorming leer je als leerkracht hoe je, ongeacht je vak, taalbewust les kan geven en een taalrijke leeromgeving kan creëren. Je ontdekt concret
Effectief communiceren met meertalige ouders, zorgvragers
Verstaan wij elkaar? Over interculturele communicatie
Referentiepersoon diversiteit - verschillende locaties!
Een superdiverse samenleving heeft grote uitdagingen. Dagelijks komen we in aanraking met verschil: cliënten, ouders, patiënten...
WEBINAR-reeks: Traumasensitief lesgeven/begeleiden
In elke lagere schoolklas zitten minstens drie kinderen die ingrijpende gebeurtenissen meemaken of hebben meegemaakt.